قوانین مقررات والیبال ساحلی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان زندگی و آدرس raftani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 71
:: بازدید ماه : 74
:: بازدید سال : 218
:: بازدید کلی : 2867

RSS

Powered By
loxblog.Com

خبری

قوانین مقررات والیبال ساحلی
چهار شنبه 26 خرداد 1395 ساعت 5:35 | بازدید : 4990 | نوشته ‌شده به دست میلاد | ( نظرات )

قوانین مقررات والیبال ساحلی
والیبال ساحلی ورزشی است پر طرفدار برای زنان و مردان و علت آموزش والیبال و گرایش افرادبه این ورزش سرگرم کننده مفرح و لذت بخش بودن ابن ورزش است که باعث شده افراد زیادی را به خود جذب کند.باتوجه به زیاد بودن طرفداران این ورزش درسال ۱۹۹۶ (المپیک آتلانتا) به همت آقای روبن آگوستا به جمع بازیهای المپیک پیوست وتاکنون پیشرفت های بسیاری کسب نموده است.این بازی بین دوتیم دونفره اجرامیشود. درزیر برخی ازقوانین مهم این بازی در زمینه تجهیزات وامکانات ذکر شده:
اندازه هاوشرایط زمین
در آموزش والیبال تفاوت زیادی بین ابعاد واندازه های زمین والیبال ساحلی بازمین داخل سالن نیست.
منطقه آزاد (ازهرطرف بین ۳ تا۵ متر) ، منطقه یک سوم (حمله ) وجودندارد ، طول زمین ۱۸ متر است، عرض زمین ۹متر، خط وسط زمین وجود ندارد ، پهنای تمام خطوط بین ۵ تا ۸سانتیمتر، فضای بالای زمین باید تاارتفاع ۷ الی ۵/۱۲ متری بدون مانع باشد ، سطح زمین ازشن یا ماسه یک دست که باید دارای ۴۰سانتیمتر عمق باشد پوشیده شود،ماسه ازالک گذرانده شود ودارای اندازه قابل قبول باشد و زبروخشن نباشد، اشیاء آسیب رسان مثل:صدف ، سنگ و… داخل ماسه نباشد ، خطوط زمین بایدازنواربامواد مقاوم ساخته شده وضمنا این مواد, نرم وقابل انحناء باشند، برای مسابقات جهانی گفته شده که یک پارچه قیراندودتهیه شده تاوسط زمین اصلی رادرحالت بارانی بپوشاند، رنگ خطوط زمین بایستی کاملا مغایر با رنگ ماسه باشد.فروشگاه اینترنتی تهران خرید این محصول را برای سراسر کشور به صورت پستی ارسال می کند.

آموزش والیبال
تجهیزات بازیکنان
و شامل شورت یامایو شنا , یک پیراهن یک رنگ وTANK TOP لباس بازیکنان بایستی کاملا ویک طرح داشته باشد شماره بازیکنان بایدبا رنگی خلاف رنگ پیرهن تهیه شده باشد رسم شماره ها ۱۰ سانتیمتر در۵/۱ سانتیمتر است، شماره باید درجلو ی شورت و یا روی سینه بازیکنان باشد ، کفش و جوراب را نباید استفاده کرد مگر با اجازه داور، به همراه داشتن هرگونه اشیاء که باعث جراحت ومصدومیت بازیکن دیگر شود ممنوع است.
قوانین تور والیبال ساحلی
در آموزش والیبال طول تور ۱۰متر است و عرض آن یک متراست و سرتاسر بالاوپایین تور نواری به پهنای ۵ تا ۸ سانتیمتر ازجنس کرباس دوخته شده که رنگ آن آبی سیر ویا رنگهای روشن است،نوارهای عمودی (کناری تور) که روی خطوط طولی زمین قرارمیگیرند هم دارای ۵ تا ۸ سانتیمتر پهنا می باشند، درپشت نوارهای کناری مانند بازی سالنی دو آنتن به ارتفاع ۱۸۰ سانتیمتر نصب می شود که یک متر آن درتور و۸۰سانتیمتر آن دربالای تور قراردارد وفضای بالایی زمین رامشخص میکنند ، جنس این آنتن ها ازفایبرگلاس نشکن وبه قطر یک سانتیمتر ساخته می شود، ارتفاع توربرای زنان ۲۴/۲ و برای مردان ۴۳/۲ متر درنظرگرفته می شود،میله های نگهدارنده تور هم باید کاملا گرد بوده وبا بالشتک های ویژه پوشیده شوند.
تاریخچه والیبال ساحلی
روش امتیاز گری در در آموزش والیبال ساحلی ۲ ست از۳ ست یعنی به صورت برد رالی این روش در کنگره المپیک سال۲۰۰۰سیدنی پیشنهاد شد که در ست اول و دوم امتیاز ۲۵است و امتیاز ست سوم۱۵و دست ها بدون سقف محدودیت باشد و باید برنده ست ۲امتیاز بیشتر از حریفش باشد که پس از تصویب نهایی فرمت الف و ب حذف می شوند. قوانینی به صورت آزمایشی تا پایان۱۳۸۰انجام شد و بعد از تایید آن در فدراسیون والیبال جهانی تصمیم گیری کلی به کلیه فدراسیون های جهان ابلاغ شد.که قوانین به شرح زیر است:
۲ ست از بازی از ۳ ست به صورت رالی انجام می شود. که ست اول و دوم ۲۱ امتیاز و بعد در صورت مساوی شدن ست سوم ۱۵ امتیاز ی می باشد و اختلاف امتیاز برای برنده شدن ۲ امتیاز است.

خرید آموزش والیبال
در ست اول و دوم بعد از اینکه ۱۰ امتیاز توسط دو تیم با یک تیم بدست آوردند،باید زمین خود را بدون تاخیر عوض کنند.و استراحت برای هر ست ۲ تا ۳۰ثانیه ای می باشد.
قــوانیــن و مـقـررات والیــبال ساحـلـــی
۱٫ کل بازیکنان ۲نفر، بازیکنان داخل زمین ۲ نفر،۷نفر داور شامل ۲ داور و ۴ داور خط و نویسنده ،اندازه زمین به ۱۶ متر و عرض ۸ متر،خطوط زمین پارچه ای به عرض ۵ سانتیمتر که رنگ اآن با زمین متفاوت باشد، نوع توپ ساخته شده از یک رویه قابل انعطاف و کروی شکل باشد و به گونه ای باشد که رطوبت را جذب نکند. رنگ توپ مخلوطی از آبی و سفید و زرد و… باشد و محیط توپ ۶۸ سانتیمتر و باد توپ بیشتر از توپ زمین باشد، تعویض یا جانشینی برای بازیکنان وجود ندارد،استفاده از عینک و کلا مجاز است.

والیبال ساحلی در المپیک
والیبال ساحلی یکی از پر تماشاگرترین رشته‌های المپیک در این ۳ دوره بوده. که در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک ورزش نمایشی بوده و از المپیک آتلانتا یعنی در سال۱۹۹۲در المپیک بارسلون به صورت یک ورزش رسمس برگزار می شود. برزیل با کسب دو مدال طلا ، چهار نقره و یک برنز و آمریکا با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز ۲ تیم با حضور ۳۲ تیم برگزار می گردد.زیرا در ورزش والیبال ساحلی حداکثر دو تیم مجاز هستند که در المپیک حضور داشته باشند.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: